-ZİNA EDEN KADIN VE ZİNA EDEN ERKEKTEN HERBİRİNE YÜZ SOPA VURUN
-ZİNA EDEN ERKEK:
-ZİNA EDEN BİR KADINLA VEYA
-MÜŞRİK OLAN BİR KADINDAN BAŞKASI İLE EVLENEMEZ. BU, MÜ’MİN’LERE HARAM KILINMIŞTIR:
-ZİNA EDEN KADIN:
-ZİNA EDEN BİR ERKEKLE VEYA
-MÜŞRİK OLAN BİR ERKEKLE EVLENEBİLİR. BU, MÜ'MİN'LERE HARAM KILINMIŞTIR
ZİNA EDEN KADIN VE ZİNA EDEN ERKEKTEN HERBİRİNE YÜZ SOPA VURUN:
MÜ'MİN'LERDEN BİR GRUP DA ONLARA UYGULANAN CEZAYA(ZİNAKÂRLARIN CEZASINA) ŞÂHİT OLSUN:
24. Nur Sûresi 2. Âyet-i Kerîme(351. Sayfa):
"2. Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah’a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah dini(ni tatbik) hususunda sizi sakın acıma duygusu kaplamasın! Müminlerden bir grup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun." Allah’ın Âyet’inde bildirilen 100 sopa vurulması, hem erkek için, hem de kadın için verilen bir cezadır. Bu Âyet göstermektedir ki, zina eden erkek ve kadına 100’er sopa vurulması suretiyle, adaletten şaşmayan Allah’ın hem erkeğe, hem de kadına verdiği cezada fark bulunmamaktadır.
Tatbikatta
“recm cezası” uygulanmasının dayanağı nedir? Ne zaman recm cezası verilmeye başlanmıştır? Araştırıldığında,
“Âyet’lerde böyle bir ceza yoktur” denilmekte; bir kısım sitelerde, recm Âyet’inin yazılı olduğu kâğıdı, keçilerin yediği gibi bir hikâye dolaşmaktadır. Böyle bir hikâyenin gerçek olamayacağını anlamamak mümkün müdür?
Hâşâ Allah Âyet’leri koruyamamış; “keçiler Âyet yazılı kâğıdı yemiş” böyle bir hikâyeyi uyduranların ne elde etmek istediklerini anlamak mümkün değildir. Allah koruyacağım demişse, Âyet yazılı sayfaları başta Peygamber’imiz olmak üzere, tüm Müslümanlar da korurlardı. Kur’ân-ı Kerîm’i koruyacak olan Allah’tır. Böyle bir hikâye'nin inandırıcı olmaktan çok uzak olduğu da açıktır. Aynı zamanda çok da saçmadır. Zira “Kur'ân-ı Kerîm'i Kıyamet’e kadar koruyacağını” bildiren Allah'ın, hiçbir Âyet'inin değiştirilemeyeceğinin garantisini de vermesi sonucu, bu tür anlatımların lüzumsuz anlatımlar olduğu, apaçık bir gerçek olarak, ortaya çıkmaktadır. Yanlış yapmaktan Allah'a sığınırız.
Diğer taraftan, 2. âyet’ten sonraki, 3. âyet’te:
ZİNA EDEN ERKEK VE ZİNA EDEN KADINLARIN EVLENECEKLERİ VE EVLENEMEYECEKLERİ, ALLAH TARAFINDAN BİLDİRİLMEKTEDİR.
RECM CEZASI OLSAYDI, BU ÂYET’TEKİ YASAKLAMALARIN YAPILMASI SÖZ KONUSU BİLE OLAMAZDI. ZİRA TAŞLANARAK ÖLDÜRÜLEN KADIN ÖLMÜŞ OLURDU Kİ ZİNÂKÂR KADININ EVLENMESİ İÇİN ALLAH’IN ÂYET İNDİRMESİ DAHİ DÜŞÜNÜLEMEZDİ. DİĞER TARAFTAN ERKEK ZATEN TAŞLANMIYOR. BU DURUMDA ORTAYA ÇIKAN MANZARA: ZİNA EDEN KADIN VE ZİNA EDEN ERKEKTEN HERBİRİNE YÜZ SOPA VURUN: 24. Nur Sûresi 2. Âyet-i Kerîme(351. Sayfa): ALLAH BU ÂYET’İ İLE ZİNÂKÂR ERKEK VE KADINA 100’ER SOPA VURULMASINA HÜKMEDİYOR. DEVAMINDA, 3.ÂYET’TE: ZİNA EDEN ERKEK:
-ZİNA EDEN BİR KADINLA VEYA
-MÜŞRİK OLAN BİR KADINDAN BAŞKASI İLE EVLENEMEZ. BU, MÜ’MİN’LERE HARAM KILINMIŞTIR:
ZİNA EDEN KADIN:
-ZİNA EDEN BİR ERKEKLE VEYA
-MÜŞRİK OLAN BİR ERKEKLE EVLENEBİLİR. BU, MÜ'MİN'LERE HARAM KILINMIŞTIR: 24. Nur Sûresi 3. Âyet-i Kerîme(351. Sayfa): 2. ÂYET’İN HÜKMÜ RECM UYGULAMASINA DÖNDÜRÜLMESİ İLE YAPILAN TAŞLANMA SONUCUNDA, KADININ ÖLMESİ KESİN OLDUĞUNDAN, 3. ÂYET’İN UYGULAMADAN KALDIRILMIŞ OLDUĞUNU ALLAH’IN VE DE PEYGAMBER’İN(HÂŞÂ), ÖLDÜRÜLEN HAKKINDA ÂYET İNDİRİLEMEYECEĞİNİ BİLMEMELERİ GİBİ BİR DURUM ORTAYA ÇIKMIYOR MU?
TATBİKATTA SADECE KADIN TAŞLANARAK ÖLDÜRÜLMEKTEYKEN, ERKEK BU ZİNA SUÇUNDAN, TÂBİRİ CÂİZ İSE, “PAÇAYI SIYIRMIŞ“ OLUYOR. ERKEK RECM CEZASINDAN KURTULUYOR. ANCAK ALLAH’IN CEZALANDIRMASINA BAKTIĞIMIZDA, ERKEK VE KADIN ZİNÂKÂRLARA 100’ER SOPA CEZASI ALLAH TARAFINDAN VERİLMİŞTİR. AYIRIM YAPILMAMIŞTIR.
BİZ KİM OLUYORUZ DA ALLAH’IN ÂYET’İ İLE KOYDUĞU 100 SOPA CEZASINI ÖLDÜRMECESİNE AĞIR, RECM CEZASI UYGULAMASINA ÇEVİRİYORUZ? Kİ PEYGAMBER’İN ALLAH’IN RIZASI DIŞINDA HAREKET ETMESİ DE KESİNLİKLE DÜŞÜNÜLEMEZKEN: O(PEYGAMBER), BİZE İSNÂDEN BÂZI SÖZLER UYDURMAYA KALKIŞSAYDI, ELBETTE BİZ ONU BUNDAN DOLAYI KUVVETLE YAKALARDIK. SONRADA O'NUN ŞAH DAMARINI KESER ATARDIK: 69. Hâkka Sûresi (44-46.) Âyet-i Kerîmeler(569. Sayfa): "44. O, bize isnâden bazı sözler uydurmaya kalkışsaydı,"
"45. Elbette biz onu bundan dolayı kuvvetle yakalardık."
"46. Sonra da onun şah damarını keser atardık." BURADA DURUP DÜŞÜNMEK GEREKMEZ Mİ?
ALLAH 100 SOPA VURUN ZİNÂKÂRLARIN İKİSİNE DE DİYOR. BİZ SADECE KADINI TAŞLAYARAK ÖLDÜRÜYORUZ. HADDİ AŞMIŞ OLMUYOR MUYUZ?
İNTERNETTE DOLAŞAN BİLGİLERDE, PEYGAMBER’İMİZ ZAMANINDA TATBİKAT BÖYLEYDİ DİYORLAR. ANCAK ALLAH, YUKARIDA YAZDIĞIM ÂYET’DE, AÇIKÇA, PEYGAMBERİN, ÂYET İLE BİLDİRİLMİŞ BİR CEZANIN DAHA AĞIRINA HÜKMEDEMEYECEĞİ BİLGİSİNİ, VERMEKTEDİR. PEYGAMBERİMİZ DE “SÜNNETİM BUDUR” DEMEZ. DİYEMEZ. ZİRA BU ÂYET, PEYGAMBERİMİZE BİLDİRİLMİŞ BİR UYARI ÂYET’İDİR.
PEYGAMBER, KUR’AN’DAN BAŞKA SÖZ SÖYLEMEZ. Allah, uygulamada bu Âyet’i ile Peygamberin 2. Âyet’e ters bir sünnet ortaya koyamayacağını da bildirmektedir.
Âyet’lerin farklı yorumlarını getirmekten ve Âyet’in özünden uzaklaşılmasından, Rabb’im cümle Müslümanları korusun.
***
ZİNA EDEN ERKEK:
-ZİNA EDEN BİR KADINLA VEYA
-MÜŞRİK OLAN BİR KADINDAN BAŞKASI İLE EVLENEMEZ.
BU, MÜ'MİN’LERE HARAM KILINMIŞTIR:
ZİNA EDEN KADIN:
-ZİNA EDEN BİR ERKEKLE VEYA
-MÜŞRİK OLAN BİR ERKEKLE EVLENEBİLİR.
BU, MÜ'MİN'LERE HARAM KILINMIŞTIR:
24. Nur Sûresi 3. Âyet-i Kerîme(351. Sayfa):
"3. Zina eden erkek, zina eden veya müşrik olan bir kadından başkası ile evlenemez; zina eden bir kadınla da ancak zina eden veya müşrik olan erkek evlenebilir. Bu, müminlere haram kılınmıştır." Saygılarımla. 01.09.2023 19:29
ÖNEMLİ NOT: NOT(1): KİTABIMIN FORMATI GEREĞİ: 1- EZBERLEMEMİZ GEREKEN ÂYET' LERİ KISACA BAŞLANGIÇ CÜMLESİNE KIRMIZI FONTLA; 2- ALTINA SÛRE NUMARASI, SÛRE ADI, ÂYET NUMARASI, HANGİ SAYFADA OLDUĞUNU MAVİ FONTLA; 3- ÂYET MEÂLİNİ SİYAH FONTLA YAZMAKTAYIM.
BU FORMAT, TEKRAR ETMELERİ BARINDIRSA DA, OKUMADA GERİ DÖNMELERİ ÖNLEME AÇISINDAN ZAMAN KAZANDIRACAĞI İÇİN, FAYDALI OLACAKTIR KANAATİNDEYİM. NOT(2): KİTAPTAN DAHA FAZLA OKUYUCUYA ULAŞABİLECEĞİM İÇİN, SİTEMDE(www.koseyazilarinayorumlar.com), TÜM AÇIKLAMALI ÂYET’ LERİ SUNMAKTAYIM, İNŞALLAH!