-ZULKARNEYN, ALLAH’IN YERYÜZÜNDE İKTİDAR SAHİBİ YAPTIĞI; ULAŞMAK İSTEDİĞİ HER ŞEYİ ELDE ETMESİNİN YOLUNU VERDİĞİ BİR KİMSEDİR
-YE’CUC VE ME’CUC HEMEN HİÇ SÖZ ANLAMAYAN BİR KAVİMDİR
-KIYAMET GÜNÜNDE, SET DÜMDÜZ OLACAK, YE'CUC VE ME'CUC KAVMİ DIŞARI BIRAKILACAKTIR
ZULKARNEYN, ALLAH’IN YERYÜZÜNDE İKTİDAR SAHİBİ YAPTIĞI; ULAŞMAK İSTEDİĞİ HER ŞEYİ ELDE ETMESİNİN YOLUNU VERDİĞİ BİR KİMSEDİR:
18. Kehf Sûresi (83-84.) Âyet-i Kerîmeler(303- 304. Sayfalar):
“83. Bir de sana Zülkarneyn’den soruyorlar. De ki: «Size ondan bir hatıra okuyacağım.”
“84. Gerçekten biz onu (Zülkarneyn’i) yeryüzünde iktidar sahibi yaptık ve ona ulaşmak istediği her şeyi elde etmesinin bir yolunu verdik.”
Zülkarneyn Allah tarafından “yeryüzünde iktidar sahibi” yapılmış; “ulaşmak istediği her şeyi elde etmesinin bir yolu” gösterilmiş "Seçilmiş" bir kimsedir.
***
YE’CUC VE ME’CUC HEMEN HİÇ SÖZ ANLAMAYAN BİR KAVİMDİR:
18. Kehf Sûresi (92-94.) Âyet-i Kerîmeler(304. Sayfa):
“92. Sonra yine bir yol tuttu.”
“93. Nihayet iki dağ arasına ulaştığında onların önünde, hemen hiç söz anlamayan bir kavim bulmuştu.”
“94. Dediler ki: «Ey Zülkarneyn! Ye’cuc ve Me’cuc bu yerde fesat çıkarıyorlar. Onun için, bizimle onlar arasında bir sed yapman şartıyla sana bir vergi versek olur mu?»”
***
YE’CUC VE ME’CUC KAVMİ KIYAMETE KADAR DEMİR BAKIR KARIŞIMI(BRONZ/ TUNÇ) SET ARKASINDA KALACAKTIR:
KIYAMET GÜNÜNDE, SET DÜMDÜZ OLACAK, YE'CUC VE ME'CUC KAVMİ DIŞARI BIRAKILACAKTIR:
18. Kehf Sûresi (97-99.) Âyet-i Kerîmeler(304- 305. Sayfalar):
“97. Artık Ye’cuc ve Me’cuc bu seti ne aşabildiler ne de delebildiler.”
“98. Zülkarneyn dedi ki: «Bu Rabbimin bir lütfudur. Rabbimin vaadi geldiği vakit de onu dümdüz yapacaktır. Rabbimin vaadi de haktır.»”
“99. Biz o gün (kıyamet günü) onları bırakıvermişizdir. Dalgalar halinde birbirlerine girerler, Sûr’a da üfürülmüştür. Böylece onların hepsini bir araya toplamışızdır.”
Zulkarneyn demir ve bakır karışımı(bronz/ tunç) ile set yapmak suretiyle, bu azgın kavmi bulundukları yere hapsetmiştir. Ye’cuc ve Me’cuc bu seti, kıyamete kadar ne aşabilecek, ne de delebileceklerdir.
Bu Âyet Kur’ân-ı Kerîm’in bir MÛCİZEsidir. Zira böyle bir olayın bildirilmesi, ancak geleceği bilen Allah’ın ifade edebileceği bir konudur. Zira geleceği Allah, hiç kimseye bildirmemiştir. Âyet ile sabittir ki, Peygamber’imiz Hazreti Muhammed dahi gelecekten bir haber getirememektedir. Ancak Allah’ın izin verdiği MÛCİZEleri bildirmiştir.
Muhammed’in dahi gelecekten haber veremeyeceği, aşağıdaki Âyet’lerde açıkça bildirilmektedir:
GÖKLERDE VE YERDE ALLAH’TAN BAŞKA KİMSE GAYBI BİLMEZ:
27. Neml Sûresi (65-66.) Âyet-i Kerîmeler(384. Sayfa):
65. De ki: Göklerde ve yerde Allah’tan başka kimse gaybı bilmez. Ne zaman diriltileceklerini de bilmezler.
66. Fakat ahiret hakkında bilgiler onlara ardarda gelmektedir. Ama onlar bundan bir şüphe içindedirler. Çünkü onlar bundan yana kördürler.
HAZRETİ MUHAMMED: “…GAYBI DA BİLMİYORUM…” DEDİ:
KÖR İLE GÖREN BİR OLUR MU? HİÇ DÜŞÜNMEZ MİSİNİZ?:
6. En’âm Sûresi 50. Âyet-i Kerîme(134. Sayfa):
“50- De ki: "Size Allah'ın hazineleri benim yanımdadır, demiyorum. Gaybı da bilmiyorum. Ve size, ben bir meleğim de demiyorum. Ben sadece bana vahyolunana uyuyorum." De ki: "Kör ile gören bir olur mu? Hiç düşünmez misiniz?"”
Bu Âyet’de Peygamberimiz Hazreti Muhammed, gaybı bilmediğini açıkça ifade etmektedir.
Ye’cuc ve Me’cuc kavmi, Rabb’imin lütfu olarak, Zülkarneyn tarafından hapsedilmiş olup; Kıyamet geldiğinde, Allah Zülkarneyn’in yaptığı seti dümdüz yapacaktır. Rabb’imin vaadi haktır. Âyet’in bu ifadesi bir MÛCİZEdir.
Saygılarımla. 23.08.2023 22:03